اخباراطلاعیهبسیج اساتید
موضوعات داغ

دیدار مسئول بسیج اساتید و طلاب و روحانیون کشور با آیت الله طباطبایی نژاد

برپایی کرسی های آزاداندیشی و تبیین دستاوردهای انقلاب، رسالت اصلی بسیج روحانیون است

امام جمعه اصفهان با بیان لزوم ارتباط موثرو جلسات پی در پی بسیج اساتید و طلاب با مدارس و آموزش و پرورش گفت: باید موقعیت ها را درک کنیم و بسیجی بودن دیگر اقشار را معنا کرده و باید بسیج سازی کنیم و یکی از کارهای روحانی بسیجی برپایی کرسی های آزاداندیشی است.

آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد دردیداراعضای شورای بسیج اساتید کشور، بسیج روحانیون و طلاب را زمینه ساز ایجاد تحول و برنامه ریزی دقیق تر در فعالیت های بسیج عنوان کرد و اظهار داشت: بسیج اصفهان به طور نسبی فعال است، اما به طور کلی نسبت به  تعریفی که رهبر معظم انقلاب از بسیج می کند این بسیج ساختن می خواهد، لذا باید ببینیم سازنده آن چه کسی است و سازنده آن باید بسیج طلاب وعلما باشد.
وی افزود: با توجه به وضعیتی که اکنون با وجود تلفن همراه در بین نوجوانان و جوانان پیش آمده و بسیج طلاب برای این است که در این زمینه کار کنند، لذا باید واقعا افراد را اصلاح کنیم و این برنامه ریزی می خواهد.
امام جمعه اصفهان با بیان لزوم ارتباط موثرو جلسات پی در پی بسیج اساتید و طلاب با مدارس و آموزش و پرورش گفت: باید موقعیت ها را درک کنیم و بسیجی بودن دیگر اقشار را معنا کرده و باید بسیج سازی کنیم و یکی از کارهای روحانی بسیجی برپایی کرسی های آزاداندیشی است.
آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر تقسیم کار در بسیج و جهت دهی به آن تصریح کرد: نکته مهم این است که زمانی که کار مهمی پیش می آید بسیج باید کمرهمت ببندند و اکنون یکی از کارهای مهمی که باید به خصوص طلاب وارد شوند مسئله انتخابات است.
وی انتخابات مجلس خبرگان را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: مجلس خبرگان که از اقدامات امام(ره) است در طول تاریخ بشر وجود نداشته و این که جمعی ناظر بر رهبر و یا رییس جمهور باشد سابقه نداشته است.
وی اضافه کرد: انتخابات یک کار اساسی است و با تظاهرات تفاوت دارد ، چرا که آمار انتخابات، آمار رسمی بوده و روی آن حساب می کنند و حضور کم مردم سبب جرأت دشمن می شود و این است که رهبر انقلاب بر روی انتخابات حساسیت دارند و این را باید برای مردم بیان کرد.
نماینده ولی فقیه در استان قضاوت مردم را در برخی مسائل قضاوت کودکانه دانست و افزود: قرآن کریم می فرماید “اکثرهم لایعقلون” یعنی بیشتر مردم فکر نمی کنند و خداوند نیز به پیامبر(ص) می فرماید بیشتر مردم حتی اگر حرص بزنید ایمان نمی آورند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به میزان توسعه و پیشرفت کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این که دنیا روی این کشور حساب می کند به دلیل ماهیتی است که این کشور به دست آورده است و آن ماهیت دینی است که از آن می ترسند ، لذا به ویژه بسیج اساتید و طلاب در این مدت باید درباره انتخابات صحبت کنند.
وی خاطر نشان کرد: در این عالم، حکومتی نزدیک تر از نظام جمهوری اسلامی به حکومت اسلام وجود ندارد و البته ما نمی گوییم همه اسلام را عمل می کنیم، اما زمانی که می خواهیم در بین ملت ها بسنجیم ، حکومت ایران ۸۰ درصد نزدیک به حکومت اسلام است و اگر بخواهیم به اسلام رونق دهیم باید به حکومتی که نزدیک تر به اسلام است خدمت کنیم.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی گزارشی از وضعت بسیج اساتید و طلاب کشور بیان کرد و اظهار داشت: امسال برای اولین بار با حضور ۵ هزار طلبه و دانشجو در جوار مرقد حضرت امام(ره)، پیام امام(ره) در خصوص تشکیل بسیج روحانیون و طلاب بازخوانی شد.
وی افزود: در حال حاضر سازمان بسیج طلاب و روحانیون تنها قشری از اقشار ۲۲گانه بسیج است که تحت امر نماینده مستقیم رهبر انقلاب در سپاه است و ۱۳۵ حوزه مقاومت، یک هزار و ۶۰۰ پایگاه و ۲۲۶ هزار طلبه برادر و خواهر سازماندهی شده دارد و حدود یک هزار و ۸۰۰ گروه جهادی اختصاصی طلاب و روحانیون در سراسر کشور وجود دارد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی به ایجاد شبکه مبلغین با کارکرد اعزام روحانیون به کاروان های راهیان نور اشاره کرد و گفت: شبکه هادیان سیاسی را نیز برای اولین بار با محوریت روحانیت، راه اندازی کردیم.
وی اصفهان را از لحاظ اجرای مأموریت ها و برنامه ها دارای جایگاه خوبی عنوان کرد و ادامه داد: برای سال جاری مأموریت اصلی سه موضوع اساسی جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی و جهاد خدمت رسانی است که در سال آینده نیز این مأموریت انجام خواهد شد.
وی هم چنین از تهیه سند تحول بسیج اساتید و طلاب نیز خبر داد و گفت: با جلسات متعدد سند تحولی را نمایندگی ولی فقیه تهیه کرد و در مجموعه بسیج طلاب، به شش راهبرد اساسی رسید که چشم انداز ۱۰ سال آینده را روشن می کند.
وی خاطر نشان کرد: در بحث انتخابات نیز یک طرح ملی جهاد تبیین تهیه شده است که بخشی از آن مربوط به روحانیت است و بر اساس آن تبلیغ و دعوت چهره به چهره برای مشارکت حداکثری در انتخابات به استان ها ابلاغ شده است.

مشاهده بیشتر

حامد عطریان

توضیحاتی درباره جناب آقای حامد عطریان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا