سیاسی
موضوعات داغ

طرح صیانت مفید یا مضر ؟!

چند نکته در مورد طرح صیانت

۱⃣بیشتر جوسازی ها و انتشار اطلاعات غلط علیه ساماندهی فضای مجازی توسط برخی شرکت ها و افرادی انجام میشود که وزارت ارتباطات دولت روحانی با آنها برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات قرارداد بسته بود .

۲⃣احتمال خرابکاری واختلال در سرعت اینترنت در روزهای اخیر توسط این شرکت ها هم متصور است. چون قانونی برای حمایت از کاربران وجود ندارد لذا الان کسی نمیتواند پیگیر اختلال سرعت اینترنت باشد . برخی شرکت های ذی نفع در پهنای باند اینترنت با جوسازی علیه قانون حمایت و ساماندهی فضای مجازی میخواهند همچنان این فضا بدون قانون باشد تا منفعت بیشتری ببرند

۳⃣در کشورهای مختلف بعد از اعمال قوانین حمایتی از کاربران فضای مجازی ،پلتفرم های بزرگ مانند اینستاگرام و و توییتر واتساپ مجبور به تمکین از قوانین آن کشورها شدند. چرا عده ای از تمکین این پلتفرم ها از دولت ایران و قانونمند شدن فضای مجازی می ترسند؟

۴⃣در اروپا و آمریکا محدودیت های سختگیرانه سنی مختلفی برای افراد خصوصا کودکان در فضای مجازی اعمال میشود اما در کشور ما کودکان و نوجوانان بدون هیچ قانون و محدودیتی درگیر فضای مجازی شده اند و آسیب های جدی هم دیده اند. چه کسانی از آسیب دیدن کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ایران ذی نفع هستند که علیه قانونمند شدن فضای مجازی جنجال به پا میکنند.

۵⃣چرا بیشترین جوسازی علیه قانونمند شدن و ساماندهی فضای مجازی توسط سیاسیون انجام میشود؟ در آمریکا آنقدر قوانین فعالیت در فضای مجازی سختگیرانه است که وقتی ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا توییتی خلاف منافع و امنیت ملی آمریکا زد توییتر اکانت وی را بست . اما در ایران یک رئیس جمهور گرای زدن هواپیمای مسافربری را به دشمن میدهد و مسئول دیگری گرای آشوب و اغتشاش در خیابانها را میدهد اما کسی با آنها کاری ندارد . آیا سیاسیون هم از هرج و مرج و بی قانونی در فضای مجازی ذی نفع هستند؟

مشاهده بیشتر

محمد شفیعی

توضیحاتی در مورد نویسنده...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا