اخباربسیج اساتید

نشست اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه اصفهان با حضور استاندار محترم اصفهان

استاندار اصفهان: به کمک حوزه و روحانیت نیاز داریم | رئیس جمهور به اصفهان سفر می کند.

استاندار اصفهان گفت: در مسیر اجرای قرارگاه خانواده و رفع معضلات فرهنگی استان، به شدت نیازمند نظر و اندیشه روحانیون هستیم.

رضا مرتضوی، در نشست اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه اصفهان در راستای سلسله نشست های روحانیون با مسئولان پیرامون انتقال دغدغه مندی های خود، با اشاره به روند پایان دولت قبل و وجود مشکلات عدیده در کشور همزمان با حضور دولت سیزدهم بر مسند قدرت اجرایی کشور اظهار کرد: یکی از بزرگترین اقداماتی که دولت سیزدهم در کشور انجام داد بحث کاهش چشمگیر کرونا و تعدادهای فوتی ها در ایران از طریق تسریع در واردات واکسن و تمهیدات لازم بود.

وی بیان کرد: در بحث موضوعات متعدد اقتصادی چون مسکن هم باید این اتفاق مبارک و همت جهادی چون واردات واکسن رقم بخورد، لذا دولت سیزدهم همه امکانات خود را به عرصه میدان آورده و تصمیمات خوبی در شورای عالی مسکن گرفته تا مشکل مسکن تا حدودی در کشور حل شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بخشی از مشکل مسکن در کشور ناشی از کمبود عرضه و بخشی دیگر ناشی از عدم نظارت است، گفت: امید داریم با تحقق ساخت یک میلیون مسکن توسط دولت سیزدهم، این مهم محقق شود.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی باید ترمیم هایی در دولت قبل صورت می گرفت که نه تنها انجام نشد، بلکه چوب حراج به ذخایر ارزی هم زده شده، و متاسفانه دولت گذشته با اتخاذ تصمیماتی در زمینه ارز؛ بلای خانمان سوزیی را سر کشور آورد، بنابراین دولت سیزدهم چاره ای جز حذف یارانه و ارز ترجیحی نداشت چرا که خزانه ارزی خالی شده بود.

مرتضوی عنوان کرد: البته در عرصه جراحی اقتصادی توسط دولت، قطعاً مشکلاتی هست که امیدداریم با نظارت بیشتر، تلاش و تدبیر وضعیت رو به بهبودی برود .

وی در توضیح و پاسخ به دغدغه های فرهنگی از بُعد دینی گفت: در زمان ابتدای حضور خود در استانداری، بدون اینکه اجبار و دستور قانونی وجود داشته باشد، یک قرار گاهی با اسم رمز خانواده تشکیل دادیم و براساس مصوبات شورای انقلاب فرهنگی در این زمینه پیش رفتیم که در نخستین جلسه آن تصمیماتی را در گام اول برای سازمان ها و ادارات استان در زمینه حجاب و عفاف تصویب کردیم .

استاندار اصفهان ادامه داد: ما در این مسیر قرارگاه خانواده و پیرامون رفع معضلات فرهنگی استان، به شدت نیازمند تفکر و اندیشه روحانیون در قالب مشورت دهی برای اجرا به صورت مطلوب در صحنه جامعه هستیم، در کنار مسائل اقتصادی و موضوعات محیط ‌زیستی چون آب، قطعا دغدغه مسایل دینی و فرهنگی را داریم.

وی در باب موضوع آب و مباحث زاینده رود با بیان مستندات و مصادیقی اثبات کرد که به صورت شبانه روز پیگیر این موضوع هستیم و این موضوع همچون نگرانی غالب مردم اصفهان دغدغه اصلی ما نیز هست و مطمئن باشید غفلتی نشده است.

مرتضوی تاکید کرد: به احتمال قوی هفته آینده میزبان رئیس جمهور خواهیم بود، البته تاکنون چندین زمان برای سفر رئیس جمهور تعیین شده بود که به دلیل مشکلاتی، این سفر تعویق افتاده است.

وی در پایان اظهار کرد: برای اینکه سفر رئیس جمهور برای استان دارای دستاوردها و ماحصل خوبی باشد، نشست های مختلف مشورتی با سطوح متعدد جامعه برگزار شده است و مسئولین برای تعیین پروژه ها ی مختلف چندین ماه فکر و بررسی کرده اند.

گفتنی است، سلسله نشست های مطالبه گری با حضور بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه با موضوع محوری انتقال دغدغه مندی های روحانیون به مسئولان برگزار می شود .

💻کانال خبری تحلیلی میثاق اساتید
https://eitaa.com/misagh_asatid

مشاهده بیشتر

محمد شفیعی

توضیحاتی در مورد نویسنده...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا