بسیج اساتید

نشست هم اندیشی سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه اصفهان

با حضور شهردار محترم اصفهان و رئیس و اعضای محترم شورای اسلامی شهر اصفهان

در این نشست حجت الاسلام خطاط مسئول سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه استان اصفهان
شهردار اصفهان : بدون شک اصفهان یک شخصیت دینی و مذهبی هم دارد، اما عناصر هویت دینی چیست؛ اولین و قوی ترین عنصر هویت دینی اصفهان در کالبد شهر، مساجد هستند ، یکی دیگر از عناصر، رجال دینی و علما هستند.

علی قاسم زاده، شامگاه چهارشنبه درنشست هم اندیشی با اساتید بسیجی حوزه علمیه اصفهان که به همت سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در روز ابتدایی ورود به شهرداری تاکید کردم صیانت از شخصیت شهر اصفهان و شهرداری را دو رسالت خطیر خودم می دانم.

وی در رابطه با صیانت از شخصیت شهر اصفهان گفت: اعتقاد جامعه شناسان این است که هر شهری چون افراد، دارای هویت و شخصیت است، ابعاد هویتی شهر اصفهان آن شاخصه هایی است که مردم دنیا با آن اصفهان را می شناسند.

شهردار اصفهان اظهار کرد: بدون شک اصفهان یک شخصیت دینی و مذهبی هم دارد، اما عناصر هویت دینی چیست؟؛ اولین و قوی ترین عنصر هویت دینی اصفهان در کالبد شهر، مساجد هستند ، یکی دیگر از عناصر، رجال دینی و علما هستند.

وی افزود: اگر چراغ های هویت دینی را در شهر روشن کنیم راهگشا خواهد بود؛ امروز نزدیک به هزار مسجد در شهر اصفهان داریم که نمی توان نسبت به آنها بی تفاوت بود؛ شهر اصفهان همیشه شهر علما پرور و علما دوست بوده و مردم همواره دین مدار بوده اند، ولی باید این عناصر هویت دینی را پررنگ تر کنیم.

قاسم زاده عنوان کرد: امروز مساجد شهر اصفهان به اشکال متعدد فعالیت می کنند، در این زمینه ما هر کمکی که بتوانیم در راستای رونق بخشی مساجد می کنیم، این خدمات اعم از کمک برای ساخت و ساز و مرمت عمرانی، برای مباحث فرهنگی و نرم افزاری خواهد بود.

وی، برون سپاری و مردم سپاری در امور فرهنگی را جز اولویت های مورد تاکید مدیریت شهری دانست و گفت: ما از هیچ کمکی در راستای تسهیل گری اجرای امور فرهنگی به مساجد مضایقه نمی کنیم.

شهردار اصفهان در بخش رخدادهای دینی شهر عنوان کرد: تعظیم شعائر جز سیاست ها است؛ ظاهر شهر باید خود را در مناسبت های مختلف اعم از ولادت ها و شهادت ها ائمه اطهار(ع) معرفی کند؛ در حوزه تعظیم شعائر اولویت این است که شهرداری متولی این مبحث نباشد و مردم خود متولی و شهرداری دراین زمینه تسهیل گر باشد.

وی تصریح کرد: معتقدم مساجد باید در راس این امر برای تعظیم شعایر اقدام کننده باشند.

قاسم زاده اظهار کرد: یک بخشی از مشکلات ما در شهرداری متاثر از درآمدهای غیرحلالی است که ممکن است کسب شود، لذا در این دوره سعی کردیم منافذ ورود درآمدهای ناپاک را شناسایی کنیم که متعدد است و در برخورد آنی پس از شناسایی درحال برخورد قاطع با همکاری دستگاه های امنیتی و قضایی هستیم.

شهردار اصفهان یادآور شد: کار اساسی که روی آن متمرکز شده ایم و از سال ۱۴۰۱بیشتر مشخص می شود، این است که زمینه های فساد را در شهرداری با اقداماتی چون حرکت به سمت خدمات الکترونیکی در حوزه شهرسازی از بین ببریم.

وی افزود: امروز سنجش جوانانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنیا آمده اند از نظام جمهوری اسلامی؛ میزان کارآمدی نظام در حل مشکلات است، لذا نمی توان همه توان خود را فقط برای تامین سلایق قشر خاص گذاشت ما موظف به پهن کردن سفره ای برای همه سلایق مردم و قراردادن تغذیه مشروع در آن هستیم.

شهردار اصفهان گفت: وقتی می گوییم بودجه فرهنگی، به معنی اختصاص تمام بودجه به مساجد نیست؛ اختصاص اعتبارات به موزه دفاع مقدس، احیای نقاط هویتی چون سردخانه کهندژ(در ایام غسل شهدای دفاع مقدس) جز مباحث فرهنگی است.

قاسم زاده تصریح کرد: کلید حل مسئله ناهنجاری ها در چهارباغ و معضلات فرهنگی، حضور بیشتر خانواده های مذهبی در این عرصه به بهانه اجرای برنامه های فرهنگی است که برنامه ریزی هایی برای آن خواهیم داشت.

رئیس شورای شهر اصفهان:

آماده همکاری همه جانبه برای تحقق فرهنگ دینی در شهر اصفهان هستیم .

جناب آقای نورصالحی گفت: آماده شنیدن پیشنهادات برای تحقق فرهنگ دینی در جامعه و شهر اصفهان از سوی روحانیون هستیم.

محمد نورصالحی، شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اساتید بسیجی حوزه علمیه اصفهان که به همت سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ما قریب به ۷ماه است که فعالیت خود را در قالب شورای ششم اسلامی شهر اصفهان آغاز کردیم.

وی بیان کرد: در این مدت جلسات متعدد صحن علنی، جلسات نظارتی در مناطق ۱۵گانه شهر و جلسات کمیته تلفیق را برگزار کردیم و یک ارتباط دائمی با مجموعه اهالی شهر با محوریت مساجد برقرار شده است، به نحوی که تقریبا هر هفته چندتن از اعضای شورا در مساجد حضور داشتند.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه ما هم از خود به عنوان شورای اسلامی شهر اصفهان انتظار داریم که سرعت کار را افزایش دهیم، تصریح کرد: همه اعضای شورای شهر تاکنون حضور مستمر و دغدغه مندانه ای را در راستای ارتقای سطح کیفی زندگی مردم داشته اند.

وی با بیان اینکه براساس همت مدیریت جدید شهری حدود ۱۵۰لایحه از سوی شهرداری دراین مدت ارائه شده است، اظهار کرد: سعی کردیم اقدامات انقلابی را صورت دهیم، علی رغم آن که ما در نیمه سال۱۴۰۰ به بدنه مدیریت شهری ورود کردیم ومجبور بودیم راه گذشته را ادامه بدهیم و عملا کار شورای اسلامی انقلابی شهر اصفهان از سال ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

نورصالحی خاطرنشان کرد: امروز نوع نگاه انقلابی شورای اسلامی شهر اصفهان در این دوره، منتج به تصویب طرح شفافیت و کاهش دلالی ها در بدنه مدیریت شهری شده است که مطالبه شهروندان است.

وی در پاسخ به مطالبات فرهنگی روحانیون و اساتید حوزوی، گفت: ما آماده شنیدن پیشنهادات برای تحقق فرهنگ دینی در جامعه و شهر اصفهان از سوی روحانیون هستیم.

مشاهده بیشتر

محمد شفیعی

توضیحاتی در مورد نویسنده...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا